JAK PRACUJEMY


- Plan dnia bez dzwonków.

- Otwieramy o 7:00, zamykamy o 17:00. Po porannych zajęciach w poszczególnych klasach jest przestrzeń na wspólne działania, tworzenie, naukę poprzez zabawę, zajęcia dodatkowe (szczegółowy plan opracujemy wspólnie ze społecznością rodziców, sprawdzimy co służy dzieciom).

- Co najmniej jedna godzina dziennie jest w języku angielskim (zajęcia artystyczne, warsztaty, eksperymenty, czytanie po angielsku itd = zanurzamy się w języku, tzw immersja). Celem jest nauka komunikowania się, porozumiewanie się językiem ze śmiałością.

- Drugim językiem będzie język francuski.

- Dla wszystkich chętnych zajęcia z  etyki.

- Realizujemy aktywność fizyczną codziennie:  codzienne wyjścia na podwórko.

- Współpracujemy z psycholożką pracującą w nurcie bliskościowym (mamą dwójki dzieci).

- Współpracujemy m.in. z osobami zajmującymi się muzyką i tańcem (kształtujemy świadomość ruchową, świadomość ciała), przyrodnikiem (poznajemy lokalną florę i faunę), zapraszamy do współpracy inspirujących dorosłych, którzy mają w życiu pasję i pragną się nią dzielić.

- Planujemy włączanie się w projekty społeczne, organizację wspólnych przedsięwzięć, lokalne inicjatywy (aby rozwijać w dzieciach  poczucie sprawczości, kształcić świadomych obywateli).

- Nauka przedsiębiorczości w praktyce (m.in. organizowanie kiermaszy)

- Rozwijanie świadomości emocjonalnej i samoregulacji poprzez wspólne kręgi i mówienie o swoich emocjach i potrzebach ( + planujemy realizować program "Uważność i Spokój Żabki" )

- Empatyczna komunikacja / uważność na potrzeby dzieci i dorosłych = mozaikowej społeczności

- Sztuka i twórczość jako radość tworzenia, dla samego tworzenia (nie końcowego efektu).

- Dużo czytamy dzieciom i z dziećmi, zakładamy biblioteczkę.

- Odwiedzamy ciekawe miejsca, urządzamy wyprawy, poznajemy świat wokół nas doświadczając.

- Jako Niepubliczna Szkoła Podstawowa realizujemy podstawę programową wg MEN, korzystamy z podręczników, jednak nie jest to jedyną i podstawową formą nauki. Szukamy nowych rozwiązań, przyglądamy się potrzebom dzieci, czerpiemy z neurodydaktyki, inspirujemy się innowacyjnymi szkołami z całej Polski i zagranicy, by jak najlepiej wspierać dziecina drodze rozwoju i sprzyjać naturalnej potrzebie nauki, zdobywania nowej wiedzy i umiejętności.

- Odchodzimy od tradycyjnego oceniania na rzecz oceniania kształtującego, będącego rzetelną informacją dla samego ucznia i rodziców o tym, co dziecko ciekawi, z czym ma trudność, co mu służy, jak lubi się uczyć, czego potrzebuje. Wspólnie pragniemy wypracować model udzielania informacji zwrotnej o postępach i trudnościach dziecka, skupiając się na indywidualnym potencjale jednostki, bez porównywania do średniej klasy.

- Organizujemy spotkania integracyjne dla całych rodzin, aby szkoła była miejscem tętniącym życiem i aktywizującym wszystkich członków rodziny, by była miejscem radosnej twórczości, bezpieczną bazą, słowem- drugim domem :)  Wierzymy, że kluczową kwestią są głębokie relacje.





Jeśli już teraz masz jakieś sugestie, napisz do nas: mozaika.bialystok@gmail.com